logo-ITGStore-500x167

In era tehnologiei, detaliile personalizate inca fac diferenta


Consumatorii solicita tot mai mult oferte personalizate

Se pare ca, in ziua de azi, cu totii se pot implica activ in mediul online si isi pot construi un profil pe o varietate de retele de socializare, precum Facebook, Twitter, Linkedin. Prin aceasta activitate online s-au largit orizonturile dreptului la opinie. Consumatorii isi pot da cu parerea dupa bunul plac pe conturile online ale companiilor.

Astfel, nu ne mira faptul ca majoritatea consumatorilor isi manifesta dorinta de a impartasi anumite informatii cu retailerii, informatii precum varsta, preferinte si istoricul achizitiilor.

Promotiile nu se mai pot face intr-o singura varianta pentru toti cumparatorii. E ca si cum am trimite un voucher de reducere la scutece pentru o femeie fara copii. Consumatorii prefera sa primeasca oferte personalizate, ideal, prin email, inainte de a se prezenta intr-un magazin pentru a lua o decizie. Acestia prefera sa construiasca un plan de acasa, dupa care sa se ghideze in alegerea facuta. Vanzatorii isi construiesc planul de vanzare dupa comenzile anterioare ale clientilor, acestea putand reflecta o parte din nevoile viitoare.

Clientii se asteapta sa aiba libertate in procesul de personalizare a ofertei. Odata ce li se ofera aceasta libertate, devin mult mai deschisi la sugestii si formeaza o relatie mai buna cu furnizorii de oferte, lucru care se canalizeaza intr-un set de beneficii reciproce, din care ambele parti au de castigat.

Sugestiile cunoscutilor castiga teren

Clientii prefera din ce in ce mai mult sa isi intrebe cunoscutii pentru detalii legate de un produs, acestia reprezentand un procent de 32%. Pe locul doi, cu 24% sunt cei care se uita cu atentie la cum au notat sau cum au comentat prietenii despre produse pe site-urile de socializare; mai mult decat cei care cauta parerea unui expert, din recenzii online, adica doar 20%. Alti clienti prefera sfatul vanzatorului, direct in magazin, in proportie de 14%, in timp ce restul de 10% afirma ca au alte criterii dupa care fac alegerile.

Siguranta online

Din cauza atacurilor cibernetice tot mai multe la numar din ultimii ani, se pare ca doar 38% dintre consumatori au incredere in securitatea online. Restul tind sa fie sceptici in privinta datelor oferite.

Micro-Marketing direct in locatie

Sunteti in magazin si doriti sa primiti cupoane speciale in functie de zona in care va aflati? Nimic mai simplu. Retailerii au luat la cunostinta faptul ca, in ultima vreme, clientii sunt din ce in ce mai greu de despartit de smartphone-uri si au lucrat la o solutie in acest sens.

51% – prefera primirea de cupoane bazata pe locatia din magazin a clientului

49% – prefera primirea bonurilor prin email

45% – prefera o harta orientativa a magazinului

44% – prefera acces la WiFi pentru a accesa internetul in magazin

41% – prefera asistenta in magazin dupa locatia clientului

31% – prefera suport prin mesaje text cu vanzatorii

Noi dimensiuni la nivel de loialitate

Comertul online s-a dezvoltat foarte mult in materie de programe de loialitate. 69.8% dintre clientii chestionati au mentionat ca le-ar placea sa primeasca cupoane personalizate, cu avantaje exclusive.

2

Consumatorii apreciaza inovatia tehnologiei in magazine

Desi tot mai multi dintre cumparatori prefera sa isi comande produsele din confortul propriei locuinte, prin intermediul online, din fata laptopului, multi inca isi doresc sa calce pragul magazinelor si sa se orienteze pe loc. Tocmai de aceea, modernizarea punctelor de vanzare a devenit un punct obligatoriu in agenda retailerilor. Tehnologia din magazin este menita sa ii ajute pe clienti sa se descurce mai usor in activitatea de cumparare, lucru apreciat de catre acestia.

De exemplu, consumatorii, in proportie de 67% au apreciat prezenta unui aparat de verificat preturile in magazin. De asemenea, etichetele electronice au un procent de 58%.

Clientii isi doresc agenti de vanzari bine echipati in magazine

Acestia apreciaza un mediu bine dotat din punct de vedere al facilitatilor tehnologice, fiind mai deschisi la oferte si mai multumiti de servicii. Astfel, un agent poate oferi informatii concrete pe loc, folosind un computer portabil sub forma unui telefon mobil.

De asemenea, prin utilizarea dispozitivelor mPOS, adica a punctelor de vanzare mobile, clientii nu trebuie sa mai astepte la coada pentru a li se verifica produsele la casa. Astfel, vor economisi timp si vor reveni cu zambetul pe buze de fiecare data cand va fi nevoie.

3

Serviciul clienti ramane in atentia consumatorilor

Pentru cei care prefera sa cumpere direct din magazine, criteriul de serviciu clienti ramane un important diferentiator intre retaileri. Notiunea de rezervare online si probare in magazin a devenit o solutie excelenta pentru a ii determina pe clienti sa aleaga cu o mai mare incredere si sa le stimuleze apetitul pentru achizitie.

Totodata, stocul este un criteriu decisiv, clientii vor sa aiba siguranta ca vor gasi intotdeauna produsele dorite si nu vor trebui sa astepte pana se aduc de la sursa.

Ultimele articole

Youtube

Studii de caz