logo-ITGStore-500x167

NORDSEE utilizeaza K-flex de la Bizerba in peste 300 de unitati

Sistemul de cantarire si check-out K-flex este folosit in peste 300 de unitati ale NORDSEE. In 2010, lantul de restaurante a decis sa foloseasca aceasta solutie care a stabilit noi standarde din punct de vedere al flexibilitatii si al design-ului, al protectiei investitiei si al asigurarii valorii pentru o perioada indelungata. Structura este in totalitate modulara si, in premiera, poate integra componente hardware si programe software de la diversi producatori.

Thomas Blaufuß, directorul departamentului IT de la NORDSEE, apreciaza drept esential software-ul in perioada de evaluare. Acesta precizeaza: “Cautam un nou sistem pentru check-out, cu un software care sa includa componente gastronomice moderne. Ospatarii, de exemplu, trebuiau sa aiba posibilitatea trimiterii de comenzi la bucatarie prin comunicare radio, prin intermediul unui dispozitiv mobil”. In acelasi timp, unitatile trebuiau sa aiba posibilitatea sa cantareasca, precum si, in caz ca era suficient spatiu, sa mentina separate unele componente, precum imprimantele si sertarele de bani, de exemplu. Tot Thomas Blaufuß adauga: “Ne doream deschidere si modularitate complete. In primul rand deoarece doream sa avem posibilitatea sa includem componente hardware si software si de la alti producatori in viitor. Pe parcursul intalnirilor cu mai multi producatori de tehnologie, am observat ca o asemenea tehnologie, care sa aiba si functie de cantarire inclusa, nu exista la acel moment si ca trebuia intai creata si dezvoltata”.

Pentru Bizerba, conceptul dorit de NORDSEE presupunea timp si munca investite in creare si dezvoltare. Rainer Maase, director al diviziei Retail Germania, explica: “La acel moment, am promis NORDSEE ca vom dezvolta solutia perfecta intr-un an. Compania a avut incredere in promisiunea noastra, astfel ca am inceput sa lucram la aceasta”. Ca partener pentru partea de software, Bizerba a ales Procom din Darmstadt, care s-au ocupat de partea de check-out a software-ului. Rainer Maase: “Eram siguri ca, prin colaborarea cu Procom ca specialisti in integrare IT pentru gastronomie, vom obtine cea mai buna solutie. Si NORDSEE a dorit sa colaboreze cu companii mai mici, care sa le acorde prioritate, astfel incat orice modificari sa fie realizate rapid. Daca am fi colaborat cu marile companii de IT, probabil ca perioada de realizare ar fi fost semnificativ mai lunga”.

Software-ul iPos include mai mult de 50 de caracteristici cu specific gastronomic. Pe langa administrarea meselor si notelor de plata, si comunicarea cu bucataria este automatizata: daca ospatarul preia comanda cu ajutorul unui dispozitiv mobil, sistemul trimite comanda la bucatarie prin comunicare radio. In decursul unui an, software-ul a “invatat” sa si cantareasca.

nordsee_paragraph_image_big_211

Maase sustine ca era sistemelor exclusive de cantarire si check-out se apropie de sfarsit. El mai spune: “Nu este economic sa fie necesar sa schimbi cantare si sisteme de check-out, cand trebuie schimbat doar software-ul. Si invers, este deranjant cand nu mai poti utiliza software-ul laborios calibrat pentru ca trebuie schimbate cantarele si sistemele de check-out. Posibilitatea utilizarii de software si hardware de la producatori diferiti este foarte cautata, deoarece asemenea sisteme deschise ofera companiilor precum NORDSEE protectie pe termen lung a investitiei. Astfel, clientul isi mentine independenta si optiunea de a alege la orice nivel”. Thomas Blaufuß de la NORDSEE apreciaza insa service-ul asigurat de un singur partener: “Bizerba ne ajuta cu raspunsuri la orice intrebari, inclusiv cele referitoare la software-ul Procom. Pentru toate cantarele si sistemele de check-out beneficiem de asa numitul e-service, care poate fi accesat via Internet, adica tehnicienii pot accesa de la distanta sistemul pentru a rezolva erorile”. Acest tip de service a fost deosebit de util pentru NORDSEE, deoarece un numar din ce in ce mai mare de unitati vor avea program si duminica.

K-flex de la Bizerba are o structura modulara: unitatea centrala, cantarul, sertarul de bani si imprimanta pot fi amplasate oriunde este suficient spatiu in punctul de vanzare. Ecranele pentru operatori si pentru clienti se pot monta pe suporturi pivotabile. Blaufuß: “Pana acum, aveam o problema cu cantarele si sistemele de check-out prea voluminoase. Datorita modularitatii K-flex, toata  tehnologia necesara se armonizeaza cu spatiul de lucru. Operatorii au contact vizual permanent cu clientii si acces fara obstacole la vitrine.” Protectia investitiei a fost un criteriu important si in ceea ce priveste piesele de schimb. “Daca o componenta nu va mai exista peste 10 ani, nu va fi nevoie sa se schimbe cantarul cu totul, ci va fi suficient de buna o piesa fabricata de un alt producator.” Cu ajutorul unui sistem de administrare al inventarului de la NORDSEE, s-au adus inovatii in ceea ce priveste administrarea si prelucrarea datelor referitoare la articolele vandute, se pot crea statistici de vanzari, se pot crea design-uri de marketing 360° si se pot supraveghea dispozitivele din unitati.

La inceputul proiectului, in vara lui 2011, 5 sisteme de check-out si un cantar erau utilizate in restaurantul NORDSEE situat in Columbus Center din Bremerhaven. Acum, mai mult de 1100 de dispozitive K-flex sunt utilizate in peste 340 de unitati. Blaufuß concluzioneaza: “Urmatorul pas este ca acest sistem sa fie disponibil pentru toate francizele din Europa”.

Ultimele articole

Youtube

Studii de caz