Un mod de vanzare pe placul clientilor: “frictionless commerce”

Unul dintre obiectivele principale al multor afaceri este sa satisfaca asteptarile clientilor, iar una dintre caile cele mai eficiente este adoptarea celor mai noi solutii de plata. Un sistem de check-out automatizat, care sa permita clientilor sa-si finalizeze tranzactiile rapid, eficient si oricum prefera, influenteaza puternic impresia cumparatorilor despre magazin.

Modul de efectuare al tranzactiilor este mult mai eficient in e-commerce, dar 3 din 4 clienti inca prefera sa cumpere din magazine fizice. Mai mult, 9 din 10 vanzari cu amanuntul inca se fac in magazin, in ciuda dezvoltarii exponentiale a comertului online si mobil.

Problema este ca experientele neplacute la punctele de plata au consecinte. 73% dintre consumatori spun ca checkout-ul este veriga slaba a comertului cu amanuntul, iar 51% dintre cumparatori isi vor abandona cumparaturile daca observa cozi prea lungi.

 

Ce este un frictionless checkout si cum poate fi de ajutor?

Intr-un sistem de cumparaturi frictionless, consumatorii gestioneaza permanent modul de desfasurare al  procesului de achizitionare si au capacitatea de a gasi instantaneu produsele sau serviciile cautate. Ofertele magazinelor se pot compara in timp real, iar cumpararea bunurilor sau a serviciilor are loc instantaneu.

Astazi, prin cumparaturi frictionless se intelege eliminarea a tot ce nu adauga valoare si care afecteaza negativ satisfactia consumatorilor, ca, de exemplu: obligatia de a prezenta carduri de loialitate sau de a astepta imprimarea chitantelor. Conceptul s-a dezvoltat odata cu tehnologia mobila, iar consumatorii pretind aceasta experienta pe telefoanele smart.

Pentru comerciantii cu amanuntul, conceptul determina modul de ambalare si de prezentare al produselor, astfel incat clientii sa poata finaliza rapid procesul de cumparare. Retailerii incearca sa gaseasca si sa aplice cele mai bune cai de plasare a comenzilor si cele mai bune servicii de click & collect. Pentru magazinele fizice, frictionless commerce inseamna posibilitatea acceptarii de plati prin diverse mijloace, inclusiv mobile, eficientizarea sistemelor de inventariere si atragerea clientilor in magazin.

Solutiile rapide si usoare de plata pot atrage noi cumparatori si asigura revenirea celor existenti. Folosind tehnologiile de auto-checkout produse de NCR, o multime de afaceri au observat reducerea la jumatate a cozilor. Companiile inteleg mai bine preferintele si comportamentul cumparatorilor, astfel ca isi pot imbunatati semnificativ profiturile obtinute prin oferte personalizate si programe de loialitate. Dispozitivele NCR furnizeaza consumatorilor posibilitatea alegerii modului in care cumpara, in care efectueaza plati si in care li se livreaza produsele sau serviciile achizitionate.

NCR detine cunostintele necesare pentru a ajuta comerciantii cu amanuntul sa ofere experiente complexe si complete de cumparare, nu se rezuma doar la rezolvarea cate unei probleme, pe rand. Datorita sistemelor implementate in intreaga lume si a parteneriatelor pe termen lung cu retaileri mari si mici, NCR stie cum sa personalizeze solutiile ca sa aiba un puternic impact pozitiv asupra clientilor.

IT Genetics, prin magazinul sau online www.itgstore.ro, comercializeaza echipamente NCR, disponibile aici

Aceasta postare a fost citita de 467 persoane!