Cum sa faci etichete personalizate de impact care sa iti vanda produsele garantat

etichete personalizate sticle de vin

Ambalajul este un instrument decisiv in ecuatia vanzarii. Oricat de bun ar fi produsul pe care il produci si pe care urmeaza sa il promovezi, eticheta este elementul care convinge sau nu clientii sa cumpere acel produs. Cum designul etichetei are un impact direct asupra vanzarilor, este esential sa acorzi mai multa atentie modului in care produsele tale se „prezinta” pe rafturile din magazine. Iata cum sa faci singur etichete personalizate care sa capteze atentia.

Indiferent ca te lansezi pe o piata matura sau pe o nisa destul de restransa, nu trebuie sa faci analize complexe pentru a sti ca realitatea pietei este destul de transanta: concurenta este din ce in mai mare, iar consumatorii sunt inconjurati de tot mai multe oferte si au de ales dintr-o gama larga de produse din aceeasi categorie. De aceea, este esential sa fii cu un pas inaintea concurentei si sa mizezi pe etichete personalizate pentru a influenta rapid decizia de cumparare.

3 lucruri de care sa tii cont pentru a face etichete personalizate de succes

  • Produs in sine si pozitionarea pe piata

Sa iti cunosti foarte bine produsul este extrem de important pentru a reusi sa creezi un ambalaj care vinde. In acest sens, trebuie sa tii cont de calitatile obiective ale produsului, cum ar fi marimea, forma, recipientul, si calitatile subiective, cum sunt cantitatea si calitatea ingredientelor, pozitionarea – de lux, mediu sau foarte accesibil, pretul, nevoile clientilor pe care le indeplineste si increderea pe care le-o confera consumatorilor, diferentiatorii principali care fac produsul unic si emotia pe care vrei sa o aiba cei care cumpara si consuma produsul tau.

  • Consumatorul caruia i se adreseaza

De la gen, varsta, studii la venituri si, mai ales, nevoile reale ale consumatorilor, toate sunt elemente pe care sa le iei in calcul cand pregatesti ambalajul produselor. Pentru a realiza etichetele potrivite, este important sa faci o analiza completa si complexa a tipului de clienti carora vrei sa le vinzi produsul. Pe langa datele mentionate, analiza va include si raspunsurile la intrebarile: la ce provocari ale clientului raspunde produsul, ce obiective are clientul si cum va folosi produsul pentru a ajunge la obiective respective.

  • Locul de vanzare

Cu cat locul de vanzare este mai mare, cu atat concurenta este mai mare si prin urmare eticheta devine extrem de importanta. Pe rafturile hipermarketurilor si ale supermarketurilor pot fi si zeci de produse asemenatoare. Sa ai o eticheta atragatoare, care iese in evidenta, este mai mult decat o necesitate pentru a convinge consumatorii sa puna produsul tau in cosul lor de cumparaturi.

Daca vinzi online, este suficient sa faci etichete color cu denumirea produsului. Pentru a surprinde clientii si a avea o experienta memorabila, iti recomandam sa mizezi pe etichete dintr-un material mai scump, cu imagini si mesaje personalizate.

Sa trecem la treaba: cum arata etichetele care capteaza atentia

Exista trei elemente esentiale care fac ca o eticheta sa fie un „carlig” eficient in alegerea produsului de la raft:

  • Text: informatii utile si mesaj publicitar

Fiecare produs are cate doua etichete absolut necesare sau o eticheta mai mare care imbraca produsul. In ambele cazuri, etichetele trebuie sa contina informatii standard (ingrediente, valori nutritionale, date importante si codul de bare) si informatii publicitare – brand, continut relevant pe scurt (ex. Dulceata de trandafiri – produs bio cu gust de neuitat, Feteasca Neagra Podgoria Dealu Mare – editie de colectie 2014). Toate aceste informatii pun in valoare produsul pe care il vinzi.

  • Design etichete: direct sau metaforic?

Prin vizual transmiti exact ce vrei sa creada cumparatorii despre produsul tau. Un design bun reprezinta asezarea armonioasa a tuturor informatiilor si imaginilor pe eticheta. Vizualul etichetelor poate fi informativ si descriptiv, in cazul dulceturilor de exemplu, sau metaforic, in cazul vinurilor, care spun o intreaga poveste despre produs printr-o eticheta cu design simplu, dar de impact.

Desi este cel mai important din ambalajul unui produs, design-ul poate fi facut rapid si simplu de catre oricine, fara niciun fel de cunostinte tehnice sau training special, intr-un software de imprimare etichete, cum este NiceLabel.

Cand iti faci singuri etichetele, intr-un software performant, cu o interfata intuitiva si usor de folosit, scazi cheltuielile cu pana la 50% pe productia de etichete personalizate, inca din primele luni de folosire, si inclusiv cu forta de munca. In plus, faci atatea etichete cat ai nevoie si cand ai nevoie.

Asa arata programul in care este atat de usor sa realizezi singur etichete personalizate

Dupa cum bine stim, producatorii de etichete lucreaza cu cantitati minime pentru indeplinirea comenzii, ceea ce este in dezavantajul tau, mai ales daca vrei un numar limitat de bucati. Prin urmare, nu ai de ce sa dai bani pe mai mult decat ai nevoie, cand este mai intelept sa investesti acea suma in promovarea produselor tale.

  • Materialul etichetei

In realizarea unor etichete de impact este la fel de importanta calitatea materialului si atribute ca grosimea, dimensiuni (latime+lungime) si tipul de material (plastic sau hartie, mat sau lucios). Cand alegi eticheta propriu-zisa trebuie sa tii cont de pozitionarea produsului si a brandului tau si cum vrei sa fie acestea percepute pe piata.

Ce trebuie sa retii despre etichete

>>> sunt un element esential din strategia de vanzari si de promovare

>>> iti scot produsele in evidenta pe rafturi pe care se afla alte zeci in jur si capteaza atentia clientilor

>>> conving pe loc consumatorii sa cumpere produsul tau

>>> iti fac brandul memorabil si influenteaza si vanzarile indirecte (exemplu: eticheta si produsul sunt remarcate de prietenii clientilor veniti in vizita)

>>> pot fi realizate usor, simplu, rapid de catre oricine, intr-un software dedicat, cum este NiceLabel, ajutand la reducerea cheltuielilor

Daca nu stii exact ce etichete sa alegi sau vrei sa afli raspunsurile corecte la intrebarile tale, contacteaza-ne si iti oferim gratuit informatiile necesare pentru a face alegerile potrivite pentru business-ul tau.

Aceasta postare a fost citita de 224 persoane!