O idee de eficientizare a activitatii

Nu v-ati saturat de pierdut bani si clienti ?

Cum pierdeti bani :
– nu stiti clar daca marfa din facturile de intrare a fost receptionata in totalitate
– nu aveti o evidenta clara asupra incasarilor in vanzarile cu amanuntul folosind doar o casa de marcat
– nu puteti inventaria marfa simplu si usor lucru care va indeamna sa o faceti doar o data sau de doua ori pe an
– angajatii vand fara a inregistra in contabilitate/casa de marcat

Cum pierdeti clienti :
– nu aveti o situatie clara a stocului astfel ca nu puteti onora cu usurinta comenzile foarte mari si nici nu puteti sa va aprovizionati din timp
– actul de vanzare cu amanuntul dureaza prea mult si clientii isi pierd rabdarea
– punctul dumneavoastra de vanzare este slab informatizat si pierdeti din credibilitate
– apar o multime de erori in timpul vanzarii : preturi gresite, cantitati gresite, denumiri incomplete pe bonul fiscal etc.

Cele enuntate mai sus sunt valabile chiar daca aveti un mic depozit sau un centru logistic imens, daca aveti un chiosc la colt de strada sau un hypermarket, daca aveti un magazin online sau un punct de vanzare ambulant. Gestiunea stocului pentru dumneavoastra inseamna gestiunea banilor!

Cum eficientizam activitatea ?

Aveti nevoie pentru inceput de un calculator care sa joace rolul unui server. Acest calculator va stoca sistemul de gestiune si implicit baza de date cu toate miscarile de stocuri. In acest server vor fi stocate codurile de produs, codurile de bare, software-ul de etichete, sabloanele etichetelor, toate intrarile de marfa si toate iesirile (bonuri fiscale, facturi, note de transfer, bonuri de consum etc.)

Receptia marfurilor :
1). Inregistrarea codurilor de bare in sistem
Marea majoritate marfurilor ambalate au atribuite coduri de bare. Aceste coduri de bare sunt unice si se regasesc atat pe ambalajul fiecarui produs in parte cat si pe cutia/ambalajul de transport si manipulare a produselor. Folosind un cititor de coduri de bare inregistrati toate produsele care va intra in stoc confruntand la final factura furnizorului cu raportul de receptie a produselor pe stoc.

2). Generarea etichetelor cu coduri de bare
Daca receptionati marfuri fara cod de bare va trebui sa folositi o imprimanta de etichete pentru a eticheta fiecare produs in parte cu un cod de bare. Dupa etichetarea tuturor produselor inregistrati receptia marfurilor si confruntati factura furnizorului cu raportul de intrare in stoc.

Etichetare suplimentara a marfurilor cu preturi, termen de valabilitate sau traduceri :
1). Traduceri
Daca importati produse din afara tarii trebuie sa stiti ca etichetarea acestor in limba romana este obligatorie. Cu un software de etichete creati sabloane pentru toate tipurile de traduceri dupa care etichetati produsele folosind o imprimanta de etichete.

2). Preturi
Daca doriti sa puneti pretul pe fiecare produs in parte folositi o imprimanta de etichete sau un marcator de preturi

3). Termen de valabilitate
Daca doriti sa atasati etichete cu termen de valabilitate a produselor si sa inseriati produsele pe loturi atunci puteti folosi aceeasi imprimanta de etichete sau um marcator secvential

Vanzarea mafurilor :
1). Identificati rapid in baza de date produsul, caracteristicile acestuia si pretul folosind un cititor de coduri de bare. Produsul ar trebui sa se regaseasca in baza dumneavoastra de date daca a fost receptionat si/sau etichetat corect.

2). Emiteti bon fiscal sau factura fiscala folosind acelasi soft de gestiune si vanzare care se afla pe serverul dumneavoastra central.

Inventarierea marfurilor :
Folosind un cititor de coduri de bare mobil de tip data colector sau unul fix va puteti inventaria oricand marfa. Cititi codurile de bare de la toate produsele din depozit, generati un raport dupa care confruntati cu situatia raportata de sistemul de gestiune.

Ce am obtinut ?

Acum stiti clar cata marfa v-a intrat in depozit/gestiune, cata marfa ati vandut si cate produse mai sunt pe stoc. Angajatii dumneavoastra vor munci mai usor folosind tehnologia codurilor de bare dar vor sti si ca puteti sa le verificati oricand activitatea si corectitudinea.

Ce echipamente sunt necesare ?

1). cititoare de coduri de bare pentru receptia marfurilor

Motorola Symbol LS2208 TEKX LX200 Unitech MS839

2). imprimanta de etichete (printeaza coduri de bare, imagini, text etc.)

Zebra GK420T TSC TDP225 Citizen CLP621

3). cititor coduri de bare pentru vanzarea produselor (la casa sau la expedierea marfurilor)

Motorola Symbol LS9203 Opticon M5 Motorola Symbol LS7708

4). cititor coduri de bare pentru inventariere sau receptie a marfurilor

Motorola Symbol LS4278 Opticon OPN2001 Cipherlab 8001

Aceasta postare a fost citita de 1551 persoane!